مرا به یاد من بیار...

احساس می کنم توی دو هفته ی قبل، بیست کیلو به وزنم اضافه شده است!..همان قدر سنگین و عجیب و غریب شده ام. آخر های ماه هفت است و  هرروز با یک چیز سورپرایز می شوم. یک روز صبح می بینم دیگر نمی توانم دولا شوم و بند کفش ام را ببندم!...یک روز می بینم شلوار راحتی ِ ام دیگر روی شکمم نمی ایستد و مدام سر می خورد و می رود آن پایین!..یک روز نشسته ام و دارم توی لبتاب فیلم می بینم که می بینم چیزی زیر لباسم تکان می خورد ومن نه فقط حرکت اش را حس  می کنم که بالا  و پایین شدن اش را هم با چشم می بینم!! یک روز از خواب بلند می شوم و احساس می کنم کل شب وزنه ی سنگینی روی دنده های ام بوده و تک تک دنده های ام تیر می کشند و می سوزند.  راه رفتن یا ایستادن طولانی خسته ام می کند و کل ِ من ، باران دیگری شده است انگار. 

بلک فرایدی را مرخصی گرفتم که شاید بتوانم بروم و کمی خرید کنم. گرچه که کانادایی ها بلک فرایدی را زیاد قبول ندارند و خودشان برای خودشان باکسینگ دی دارند، اما با خودم فکر کردم که اگر وضعیت ام همین طوری پیش برود، برای باکسینگ دی فقط می توانم بروم بیرون و  برای مردم توی صف مثل ملکه دست تکان بدهم! و ایستادن توی صف های کیلومتری ازم بر نمی آید واقعا. فکر کن که اولین چیزی که هر مادرکی  برای بچه اک ش می خرد چیست؟!...من نمی دانم چیست اما من همه ی ترس و اضطراب ام این بود که چه طور بیبی ِ چند روزه را باید حمام کرد!...اول اش فکر کردم که صد ها بسته دستمال مرطوب بخرم و کلن خیالم را راحت کنم و حمام اش نکنم تا بزرگ شود!..اما بعد این ایده ی خلاقانه! را با یک نفر در میان گذاشتم و چشم های گرد شده اش منصرف ام کرد!...اولین چیزی که خریدم گران ترین وان ِ حمامی بود که توی فروشگاه بود. با کمر بند و هزار جور وسیله ی بازدارنده ی "سُر " و دوش و خلاصه هر چیزی که یک دست و پا چلفتی را قادر به حمام کردن بیبی کند! و این تنها خرید ِ من و اولین خرید من برای بیبی بود. البته همان روز هم یاد گرفتم که لباس های بچه ها هم مثل بزرگ تر ها سایز دارند!...توی چشم  من قبلن ، همه ی لباس ها سایز "کوچولو" بودند فقط! همین!..با یک حمام ِ لوکس برگشتم خانه و به این نتیجه رسیدم که "هیچ" نمی دانم. هر قدر هم کتاب می خوانی، باز وقتی توی یکی ازین فروشگاه ها می روی احساس می کنی وارد یک سیاره ی جدید شده ای!   از آن روز دارم روی لیست خریدم کار می کنم و به خودم قول داده ام که این هفته هر روز یکی دو تای اش را بخرم و تا قبل ازین که بیست کیلوی دیگر توی ماه هشتم بهم اضافه شود، لیست را تمام کنم. خیلی های اش را حذف کرده ام ( مثلا شلوار اسکی!!..چکمه برای این که سر نخورد روی یخ!!!..) و خیلی چیزها هم اضافه کرده ام! ( مثلا حوله!!..دستکش برای این که خودش را خط و خوط نیندازد و کلی چیزهای عجیب دیگر!). تقصیر من نیست. سال هاست توی این فاز ها نبوده ام و کسی هم دور و برم بچه ی "نو" نداشته است. امیدوارم موفق باشم!! فعلا پسرک یک وان دارد و کلی تابلوی نقاشی روی دیوارش!!! کافی نیست؟!


 پ.ن. از کمک های تان صمیمانه استقبال می شود.

نظرات 28 + ارسال نظر
غ ـزل 1395/09/22 ساعت 16:18 http://life-time.blogsky.com/

باران خانومی قرار بود معنی این ترانه خوشگلو بزاری هااا

روم به دیوار. چشم حتمن.

رها 1395/09/21 ساعت 23:57

خب همه همه چیو کامل گفتن! من فقط به عقلم رسید که بگم یه سی دی یا سلکشن موزیکهای آروم و کودکانه هم برای خسبیدن بچه تهیه بفرمایید! تازه یه خرس یا خرگوش یا هر جک و جونور نرمالو ابتیاع نموده در کنار بچه جان بگذراید چون می گویند آرامش دارد و اینها

هیشککککککی بهم نگفت عروسک رو:) خودم هم فکر کردم الان که عروسک و پشمالو نیاز نداره!:) مرسی

فاطمه 1395/09/21 ساعت 03:34

سلام مجدد عزیزم.لباس سایز صفر را دوستان درست میگویند که کم بگیر چون واقعن اغلب بیبی زود رشد میکنه و اینکه سرهمی بدون جوراب بهتره.چون یادم اومد اونهاییکه جوراب داره اگر یکم کوچکتر باشه پای بیبی توش تا میخوره و هرگز نباید استفاده بشه.ولی بدون جورابها خیلی از نظر سایز بهتر میشه استفاده کرد.تب سنج هم خیلی خوبه و واجب.خوبش رو هم بگیر چون تا سالها لازمش داری.

چشم فاطمه جان. تب سنج رو هنوز نگرفتم ولی توی ذهنم می مونه که خوبش رو بگیرم:)

غ ـزل 1395/09/20 ساعت 21:29 http://life-time.blogsky.com/

بارانکم هی توصیه های بچه ها رو میخونم
بعد هی فکر میکنم منم دلم میخواد؟ یا نه؟
بعد تصور یه موجود فسقلی لبخند میاره رو لبام. دیگه به دوست داشتن و نداشتنش فکر نمیکنم.
به این فکر میکنم که خریدن این همه چیز کوچولو آرزومه. اصلا اینقدر که لباس بچه دوست دارم به خودم بچه اینقدر فکر نمیکنم
ولی خوب خریدش مستلزم بودن بچه است
خلاصه که مبارکت باشه این همه اتفاق و حس بی نظیر. نوش جونت
مبارک باشه این همه مادرانگی
مباااارکه زندگی دوباره و شروع تازه
الهی اینقدر شادی بریزه تو دلت که دیگه هیچ غمی فرصت اومدن نداشته باشه
توصیه من هم اینه که به نی نی بگو همه ماها رو دعا کنه و خودتم. اصلا دوتایی دعامون کنید. مادر و پسر.
وووی فکر کن دستهای کوچولوش بره سمت آسمون ...
خریدهات مبارک

مرسی غزل عزیز. تو می تونی مدار رو این وری طی کنی که اول لباسا رو بخری بعد فکر بچه دار شدن کنی:))))....ممنونم از تو و همه و این همه مهربونی ها

معصومه 1395/09/15 ساعت 02:27

سلام باران عزیز
خیلی ذوق داره خرید بااون شیکم گردالو شده
من یسری چیزاکه به ذهنم میرسه و خیلی برای نرگس کوچولو من کارامد بوده رو مینویسم:
1.لباس سایز صفر که نرگس تاماه 6 ام هم میپوشیدواندازش بود
2.پوشک زیادنخربذار هم سایزش دستت بیادهم اینکه حساسیتی بهش نداشته باشه
3.سرهمی بدون جوراب
4.پتو دگمه دار که مثل لباس میتونه دستاشو ازش بیرون بیاره
5.پشه بند چون نرگس ازهمون ماهای اول رو تخت خودش میخوابید برای اینکه بااسترس نخوابم و خیالم راحت باشه غلت که میزنه به جایی نخوره میذاشتمش اون تو وزیپشو میبستم و باخیال راحت میخوابیدم
6.فین گیر هم مهمه خصوصا وقتی که ابریزش بینی داشته باشه راحت بینیش تخلیه میشه کرد
7.من به جای کریر ساک حمل گرفتم و بیشترراضی بودم
8.به جای کاپشن های تک ،سرهمی کاپشنی خیلی کارامدتره چون نی نی همه جاش گرم میمونه
9.شیشه شیر و پستونک.جغجغه.دندونگیر.ساک بزرگ برای وسایلهای نی نی.فلاسک کوچک برای اب جوش.پیشبندهای یسره که همه جلو لباسش رو بپوشونه.
خوب من چیزایی که واضح و مبرهن هستش رو نمینویسم
خیلی حررررررف زدم
امیدوارم که بهترین خریدهارو داشته باشی و ازهمه شون بهترین استفاده رو بکنی

پشه بند نکته ی خوبی بود با وجود دو تا گربه!!!ممنونم. لیست شما رو با لیست خودم چک کردم:)

دختر نارنج و ترنج 1395/09/14 ساعت 12:46

باران، من یه کمی گشت و گذار کردم... برای وسایلی که نوزاد نیاز داره. البته که به ذهن خودت هم رسیده و نگاه کردی.
این چند تا به نظرم بد نبود:
http://www.koodakonline.com/CareOfAfterPeragnancy/36c14110d82b41c2a432f967083e5149


http://lahzehnama.ir/fa/news/22315/%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87

این یکی هم جالبه، چون درباره بارداری و زایمان در کشور نیوزلنده و احتمالا با شرایطی که تو باهاش طرفی نزدیک تره:
http://niniban.com/fa/news/52283/%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2%D9%84%D9%86%D8%AF

این هم یه سری توصیه که به گمانم برات جالب باشن:
http://www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=7065&parentid=69&catid=74

و خب البته توی اینترنت کلللی چیزمیز می تونی پیدا کنی که راهنماییت می کنن. کاش تجربه داشتم و بیشتر بهت کمک می کردم....

مرسی زیاااااد/ چشم ترنج جانم. همه رو نگاه می کنم.

سیمین 1395/09/14 ساعت 07:09

خب به نظر من که اولین خریدت خیلی خوب بوده! مبارک مامان باران و پسرک

توی دوران شگفتی ها و معجزه هایی! نوش جانت

:) مرسی. امیدوارم اون قدر تجربه به دست بیارم که لیست شما رو خودم تنظیم کنم:) ))))

هستی 1395/09/13 ساعت 10:03

پس بلاخره رفتی خرید؟مبارک باشه وان حمام گران تومنی.

چه خوب که لیست نوشتی اینجوری راحتتر خرید میکنی. سعی کن سایز صفر زیاد نخری چون میمونه رو دستت.فقط دو دست سایز صفر کافیه. چون زود بزرگ میشن این وروجکها.

همه ش می ترسم کم بخرم و بچه لخت بمونه:( مسخره ست می دونم

فنجون÷ 1395/09/13 ساعت 09:46

بعنوان دارنده ی یک عدد بچه ی " نو"بیا مادر خودم برات میگم ... الکی هم آشغال پاشغال نخر ... تو تلگرام مینویسم برات

دانه به دانه اطاعت:)

زهره 1395/09/13 ساعت 07:18

به به مبارک است وان مادرک هنرمند جان:)
شاید به دردت بخورد:
یکی دو دست لباس سایز صفر/ دو سه دست لباس سایز یک. من اینطوری شروع کردم و به مرور زمان و با توجه به رشدش براش لباس جدید خریدم. کاپشن و سرهمی و جوراب و کلاه/ پتوی کلاهدار/ کریر رو دیدم خیلیها استفاده نمی کنند ولی به کار من زیاد امد، خیلی چیزا هست که بگم. فقط از حمامش نترس اصلا دو نفره کار سختی نیست. هزار تا ویدیوی آموزشی از حمام کردن نوزاد هست اونا رو ببین. منم همینطوری یاد گرفتم. فرقی نمی کنه کجا باشی دختر جان آخرش این تو هستی که مامی بیبی کوچولوی خوشگلتی . می بوسمت

ممنونم زهره ی عزیز. پتوی کلاهدار جالب بود:) چشم

انتخاب وان عالی بود. حالا براش یه ساک بخر که لباسها و شیشه شیر و دستمال مرطوب و وازلین و روغن بچه رو بذاری توش. یه تشک تعویض لباس هم بخر. از همه مهمتر یه دستگاه بخوره که هوای اتاق خوابش رو مرطوب کنه. یه کلاه نخی کوچولو همراه لباس های اولیه براش بخر که سرش سرمانخوره. پوشک بچه هم یادت نره. لباسهای سرهمی مهمه که وقتی حرکت میکنه کمر و پهلوش لخت نشه.

به نظرم به جای ساک یه کوله پشتی بخرم !..من آدم ساک روی شونه بنداز نیستم. حتمن ساک های مدل کوله پشتی هم هست. باید بگردم:) بخور ؟؟!!...جدی؟؟؟

سارا 1395/09/12 ساعت 20:56

پسرک اسم داره؟

بعلی.:)

پوآرِ بینی شاید حال به هم زن و خنده دار به نظر بیاد :)) اینجا بهش "فین گیر" هم میگن :)))خیلی مهمه باور کن یکی از اساسی ترین هاست...یک پتوی دم دستی کوچولو که باید دورش بپیچی چون نمیتونی 20 تا لباس تنش کنی .تب سنج!
فعلا یکی از این تخت های جمع شو که کنار تخت خودت بگذاری خوبه ...جای تعویض دایپر رو هم داره...حواست باشه پیش بند هایی که میخری پشت گردنشون چسبی نباشه چون توی جابجا شدن، قسمت تیز چسب گردنش رو می خوره...پودرهای شیرافزا خیلی خوبن البته نوع وطنیشون دوزار نمی ارزیدند من گالاگتوژیل می خوردم و یه جورایی یه مهد کودک رو می تونستم سیر کنم :)) فعلا اینا یادم میاد

جدی؟؟!!!...فین گیر مهمه؟!!!!:))) حتمن و قطعن تو بهتر می دونی:) آخه اون دماغ کوچولو فین هم داره؟؟؟؟

Miss.khorshid 1395/09/10 ساعت 22:45

سلام باران عزیز
یعنی عاشق اون شلوار اسکی شدم. چجوری به ذهنتون رسیده بود
روحیتون رو تحسین میکنم. عالیه

فکر کردم شاید بره اسکی حتمن!!!!..به چی فکر کردم واقعن؟؟!!...خوبه فکر نکردم که روز اول ببرمش رستوران مکزیکی مهمونش کنم مثلن!!!

سمیرا 1395/09/10 ساعت 21:30

سلام باران جان، باید در مورد کامنت قبلیم در مورد آوردن پسرم از بیمارستان، با عرض شرمندگی باید اعتراف کنم که واقعیت داشت، اصلا یادم نیست اخه چرا پتو با خودم نبرده بودم متاسفانه.
کلاه نخی برای توی خونه. یه پتوی نازک که تو خونه دورش بپیچی، برای روزهای اول خیلی خوبه. از لباس برای روزهای اول هم لباس سرهمی هایی که سر تا سر دگمه دار و جوراب دار خیلی خوب بودن و خیال من رو که خیلی از عوض کردن لباس نوزاد می ترسیدم راحت کردن.

این طور که معلومه این سرهمی های دکمه دار فرشته ی نجات همه ی مادر ها بودن:) چشم

شبنم 1395/09/10 ساعت 19:33 http://unknowncr.blogfa.com

قطعا خودت قابلیت سرچت خیلی بهتر از منه. ولی منم به نوبه خود سرچ کردم و یک نکته ای که بهش توجه کن اینه که شلوارها یا سرهمی های فسقلک جوراب دار نباشن چون وگرنه زود کوچیک میشن. آغوش و مینی واش هم دوس می دارم. البته میدونم که من نباید دوس بدارم، بلکه خودت باید اولویت های خریدتو تعیین کنی. ولی کلا فانتزی باران+آغوش+پسرک دارم.

مینی واش امکانش فعلا نیست. آغوش هم چون زمستونه فکر نکنم استفاده شه. به هیچ کدوم از درخواست هات نمی تونم پاسخ مثبت بدم

شیرین 1395/09/10 ساعت 14:11

شلوار اسکی

می خن؟؟؟

زری 1395/09/10 ساعت 12:44

باران جان حتما مامانهایی هستن که میتونی اونجا باهاشون ارتباط بگیری... مثلا با شرکت در این مدل کلاسهای بارداری، بنظرم حتما پیداشون کن و باهاشون ارتباط بگیر، آدم رو از استرس درمیاره. در مورد وسایل نود و نه درصد وسایل اولیه قرطی بازی است وبرای دلخوشی والدین.... اینقدر ذهنت را درگیر نکن، بذار نی نی بیاد خودت متوجه منظورم میشی، انرژی ات را بذار برای وقتی نی نی اومد تقریبا یه گار فول تایمه:-) بچه دو ماهه اول تقریبا چیز خاصی نمیخواد بعد که نیازهایی مثل بازی و ... مطرح میشه که میتونی تو برنامه گردش با اون بذاری و تهیه اشان کنی. وسایلی مثل کالسکه یا آغوشی و.... اصولا تمیز میمونه و میتونی براحتی دست دوم بخری.لباس هم تا بچه غذاخور نشه، اصلا کثیف نمیشه و زود کوچیک میشه، زیاد نخر

راستش به خاطر کارم نمی تونم توی کلاس ها شرکت کنم و خودم هستم و خودم و شماها و جناب گوگل:) چشم حتمن حرفات یادم می مونه زری جون

لاله 1395/09/10 ساعت 11:49

لیستت رو بردار و برو پیش یه مامان نو ، بهت میگه بچه در عرض یه هفته از سایز صفر میرسه به یک پس دو دست بیشتر لباس صفر نخر ، بچه هزار جور پستونک و شیشه شیر نمیخواد . چون ممکنه اصلن به شیشه ای نباشه یا وسایل یک ماهگی به بعد رو میشه بعدا هم خرید . یا تخت و کمد و تیر و تخته ، سبد و کریر هزار مدل و صندلی ماشین و... رو فعلن اضافه تهیه نکن که هم جات رو بگیرن و....

فقط دارم چیزهای ضروری و صد در صد مورد نیاز رو می خرم لاله ی عزیز. چشم.:)

شکوفه 1395/09/09 ساعت 23:01

سلام (:
تو اینترنت یه سری فیلم هست از حموم کردن بچه ها، خیلی مقیده باران جان، اونجا هم احتمالا پرستارهایی که در صورت تمایل تا مدتی کمکت کنن برای مراقبت از خودت و بچه هست، میتونی یه بار با کمک اونا حمومش بدی تا یاد بگیری.
لباس هم سایز صفر یا اصلا نخر یا خیلی کم بخر، چون ممکنه اصلا تن آقا پسرت نره، و اگه بشه هم خیلی زود کوچیک میشه
خیلی به فصل توجه کن تو خرید، مخصوصا اگه سایزهای بزرگتر رو میخری براش توجه کن ببین اون موقع چه فصلیه که لباسا رو دستت نمونه
ایشالا گل پسرت به سلامتی بدنیا بیاد
راستی پسردار شدن خیلی کیف داره ها! خیلییییییی!
البته من دختر ندارم و اون هم حتما لذت بخشه!
ولی وقتی پسرت بدنیا میاد انگار یه دفعه پشتت گرم میشه، احساس میکنی کوه پشتته!

این که پسر پشت گرمی هست رو دارم یه جورایی زیر پوستی تازه حس می کنم و بهش فکر می کنم. :)

سارا 1395/09/09 ساعت 19:18

باران جان حتمن منو می بخشی که به جز ذوق کردن کمکی نمی تونم بهت بکنم به علت فقدان تجربه!! که البته ذوق کردن من هم به دردت نمی خوره.

نه عزیزم. ذوق کردن هم چیزیه که زیاد در اطرافیان من مشاهده نمی شه چون اطرافیانی وجود نداره!! و نیازمندشم:) ادامه بده سارا جان

sara 1395/09/09 ساعت 16:06

باران جونی از youtube کمک بگیر برای هر کاری که نمی دونی . فکر کنم وان حمامت اوقدر به کار نیاد برای همام بچه بهتر هست چهار زانو بشینی یک حوله رو پات بنداری

یو تیوب همیشه منو می کشونه یا به ویدیوهای خیلی خنده دار یا خیلی ترسناک:))) بی خیال اش شدم. شما از یوتیوب برای من مفید ترید:)

فاطمه 1395/09/09 ساعت 15:06

یک چیز دیگر اینکه لباس نیوبرن زیاد بگیر.هوای خانه نمیدانم چطوریست.ولی زیرپوشی که زیر پوشک بچه دکمه میخورد همیشه لازم هست چون کمر بچه را گرم نگاه میدارد و بالا نمیرود که کمر سرما بخورد.روی این زیرپوش هپ توی این هوا حتمن یک سرهمی گرم(بسته به هوای خانه)لازم هست که پاهای بچه را هم بپوشاند.مثلن چهار پنج تا زیرپوش و سرهمی برای روزهای اول لباس خانگیش (که همش خوابه)بگیر.چونگاهن در یک روز سه دست لباس را کثیف میکند و با توجه به تنها بودنت نمیرسی که لباس را بشوری باید همیشه اضافه داشته باشی.باران جان من هم تنها بودم.انقدر اولهایش بیخوابی و کم خوابی داری که در طول روز رمق نداری که به موقع لباس بشوری و...به نظر من بلوز و شلوار و اینها نگیر چون کمر بچه را اذیت میکند و خود پوشک هم دور کمر هست.کلاه و لباس گرم برای برگشتن از بیمارستان حتمن لازم هست.برای ماساژ بدنش بهترین چیز روغن بادام تلخ هست.از این روغنهای آماده مخصوص ماساژ خیلی بهتر هست. یکی دو دست لباس هم برای بیرون بردنش خوب هست داشته باشی.ولی زیادی نگیر جون بیبی زود زود رشد میکنه. و همه چیز ازش کوچک میشود.شیشه شیر هم مخصوص نیوبرن بگیر.حتی اگر خودت شیر بدهی یکدانه اش خوب هست.شامپو هم که خودت میدانی مخصوص نیوبرن هست که حتی اگر احیانن بچه خورد مشکلی نباشد.دستمال و حوله خشک کن هم برای هربار شستشو دور کمر بچه بپیچی.راستی ناخنگیر مخصوص نوزاد هم بگیر.قیچی هم هست.ولی منکه نتوانستم ازش استفاده کنم.و وقتی خواب بود خیلی خیلی با احتیاط ناخنش را گرفتم.کار راحتی نیست.من دلم نیامد دستکش دستش کنم.باران جان تا خیلی سنگین نشدی اینها را بگیر.ماه هشت ماه حساسی هست.خیلی مراقب باش.برای روزهای اول بعد از زایمان گوشت و مواد مقوی داخل خانه داشته باشید.خیلی لازم هست.بعلت خونریزی بدن خیلی ضعف دارد.

این مسیج رو پرینت گرفتم و چسبانیدم به لیست ام:) ممنونم.

فاطمه 1395/09/09 ساعت 14:45

خب. کوچولو را خواب کردم.باران جان کالسکه خیلی واجب هست.من البته انگلیس بودم.کانادا را نمیدانم.ولی در انگلیس اصلن کسی بچه بغل نمیکند.اگر اتومبیل دارند که توی همان کریر...اگر هم ندارند و از اتوبوس استفاده میکنند که همه اتوبوسها قدری پایین میاید تا مادر با کالسکه بتواند وارد شود و جای کالسکه هم دارند و خیابانها همه طوریست که راحت بتوانی با کالسکه بروی و فروشگاهها همچنین و...اگرکانادا هم اینطوریست. و اتومبیل ندارید کالسکه فراموش نشود.البته در انگلیس سایتهایی بود که هرکس کالسکه و کلن وسایل دست دوم میگذاشت و به قیمت یکدهم قیمت اصلی و حتی کمتر میتوانستی یک کالسکه مارک خوب و روبراه بخری.من مکسی کوزی درست و درمون را گرفتم 35 پوند.که روکش برف و باران هم دارد و بچه تویش آنقدر راحت هست که نگو و بغلی هم نمیشود.

بله این جا هم همون داستانه. حتا توی مترو همیشه یه جوانمرد هست که سر کالسکه رو می گیره تا از پله ها بالا و پایین بری:) بچه رو هم از بیمارستان مرخص نمی کنن بدون کارسیت. کالسکه و کارسیت رو توی حراج خوبی با قیمت مناسب خریدم:) (تیک)

دختر نارنج و ترنج 1395/09/09 ساعت 14:43

من فدای تو بشم دخترکم.............
من برات لیست تهیه می کنم باران. زود... برات می فرستم. فکر کنم باید به فکر یک چیزی مثل شیشه پستونک هم باشی. بچه ها دل درد زیاد می گیرن چون شیر می خورن و باید براش چیزی درست کنی که بخوره و دل دردش آروم شه. بذار من پرس و جو کنم و برات لیست بنویسم....
مامان کوچولوی خوشگل من.............................

شیشه شیر ( تیک) :)

فاطمه 1395/09/09 ساعت 14:20

سلام عزیزم.بالاخره نوشتی.بارااااان راستی بیبی بیاد تو اصلن وقت نمیکنی بنویسی من میدونم دلم خیلی برای نوشته هات تنگ میشه.....باران جان الان کوچولوم داره ناراحتی میکنه.ولی برات چیزهای واجب رو می نویسم.

من همیشه وقت پیدا می کنم برای نوشتن. نوشتن و شما ها، قسمت جدا نشدنی زنده گی منید:)

به به ... سکوت می کنم تا مادر ها بیایند برایت بگویند با هم گوش کنیم.

نوت بردار. هم جای خودت هم من:)

بهروز 1395/09/09 ساعت 10:45

ایشون هم تازه مادر شده. شاید به کارت اومد نوشته‌هاش.
http://mamooli.persianblog.ir/

مطالعه می شود چشم:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.